11.3.07

Banderes als Països Baixos


(Enviat per en Pau Mora)

He llegit això i m'ha semblat una mica sospitós (el que fa mirar amb ulls crítics!):

"Cuando los Países Bajos se sublevaron contra el rey Felipe II de España los rebeldes combatían con los colores naranja, blanco y azul, los colores del escudo de armas del Príncipe de Orange. La bandera tricolor se convirtiera en el símbolo del Príncipe de Orange y que recibiera el nombre de "la bandera del Príncipe". No se sabe cuándo se desplegó por primera vez, pero sí que aparece en ilustraciones que datan del comienzo de la Guerra de la Independencia. La bandera estaba compuesta por tres, a veces seis o incluso nueve franjas horizontales, pero también tuvo la forma de rayos que radiaban de un centro. Los colores no tenían un orden fijo y no fue hasta finales del siglo XVI que se alcanzó cierta uniformidad. Después de 1630, la franja naranja fue sustituida poco a poco por una roja, como así se puede apreciar en cuadros de la época. Teniendo en cuenta que no había ninguna razón política para quitar el naranja, la explicación puede residir en el hecho de que el naranja y el azul celeste son dos colores apagados y mucho más difíciles de distinguir en el mar que el rojo y el azul marino. Cualquiera que sea la razón, lo que sí es seguro es que desde aproximadamente 1630 la bandera nacional siempre ha sido de color rojo, blanco y azul y que siempre se le ha llamado, la bandera del Príncipe."

En fi, que no "se sap" perquè a partir del 1630 es va canviar el taronja pel vermell. Podria ser que volguessin apropiar-se el nostre vermell?

www.HistoCat.cat

5 Comments:

Anonymous Anònim said...

La bandera holandesa es com es.
El taronja es un color problematic tant en pintura com en impremta.
I el color "vermell" no se si algun pais el te en exclusiva, pero no se de cap bandera catalana blava, taronja i blanca.
Potser et refereixes al taronja que va servir el Barça quan fa el ridicul per Europa?
http://www.fotw.net/flags/nl_prvlg.html#7

5:48 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Incluso la bandera sovietica, robó el rojo de la bandera catalana :) :) :)

Que nivel el de este blog que permite post tan ridiculo como este

10:01 a. m.  
Anonymous Anònim said...

El post no assegura res, posa el tema sobre la taula. Ja estem cansats de tants robatoris històrics que no ens vindria d'un. Hi ha mapes amb vaixells per tot arreu que es volen fer passar per holandesos i són vermells, blancs i vermells.

11:52 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Sincerament, trobeu normal que es canviï un dels colors de la bandera d'un país i "NO SE SÀPIGA" perquè NI DES DE QUAN...

Seguiu somiant truites...

11:54 p. m.  
Anonymous Anònim said...

"Listillo" de la bandera soviètica: la nació catalana té una cançó que diu: "...bon cop de falç..." Ho dic per què la soviètica també en té una, de falç.

Aquest bloc serà ridícul, però vostè hi pot participar i vomitar tota la bilis que vulgui. En canvi en els blocs fatxes jo no podria fer el mateix perquè et filtren.

Segur que vostè dorm amb un pijama estampat amb la "rojiguarra".

12:45 a. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home