29.12.06

Colom, els Taïns i el tabac


Una anècdota una mica extranya que em va enviar la meva amiga, Cristina Ortuño, ja fa algunes setmanes.


"A reader directed us to an interesting website in which they describe a curious incident. The first European to experience the joys of a Cuban cigar seems to be Lt. Rodrigo de Jerez, whom Columbus sent inland to explore, accompanied by a Catholic priest to translate into Chinese. Why would Christopher Columbus choose to have the events of his arrival in Cuba, including Cuban cigars and the Tainos in 1492, documented in Chinese?" - Cecil Lyew

http://www.cigarnexus.com/nationalcigarmuseum/exhibit1

www.HistoCat.cat

4 Comments:

Anonymous Anònim said...

¡Qué desvergüenza la suya, señores! La Historia al servicio de la construcción nacional. ¡Qué casualidad, igual que hacían De la Cierva, Jorge Vigón y un largo etcétera en tiempos del gallego de El Ferrol! Ustedes y Pío Moa, como dice un amigo, harían buenas migas: distinto objeto, misma actitud, mismo método... Si por lo menos no hubiera dinero público en la difusión de tamañas faltas de rigor, honradez y conocimiento científico... Les compadecería si no fuera por ello.

10:32 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Ladran, luego cabalgamos...

1:56 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Ja ens agradaria a nosaltres tenir una mínima part del diner públic que es gasten pel món amb l'Instituto Cervantes... i hi ha tants exemples com aquest! Clar que, l'Insitut Servent contrueix la identitat catalana, oi?
Millor callar quan no es sap de què és parla "¡Qué desverguenza la suya!" perquè diu mentides des de la ignorància més absoluta.

9:28 a. m.  
Blogger Alejandro__Sendra said...

Bon dia, señor Víctor. Em diuen Alejandro Sendra i em comfesse seguidor de les investigacions de la FEHC .

Li demane un favor: Que em lleve del meu erro. Això sí, argumentant, i no a Hòsties, si pot ser . Ho matise per que comence a sospitar que els detractors no teniu massa arguments llevat dels viscerals.

M’interessa molt d’on ha tret això d’”el oro catalán” . Això és un tema que hauria d’interessar a les facutats d’Història del Japó, i en camvi estem ací, fent el “cutre”. Per tant , no m’encaixa una cosa amb l’altra.

PS – Ja que açò pot ser el principi d'una gran amistat, per a trencar el gel, vosté que en pensa? “Cristóbal Colón” era català, si o no?

7:04 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home