14.6.07

SOSSAGRADAFAMILIA.ORG - Uneix-te a la campanya!!


ENTRA AL WEB:
1er. Omple el formulari i envia un mail a les institucions responsables.
2on. Copia el següent mail (català i anglès) i fes-lo córrer pel món!!!
Que vegin que tot el món JA HO SAP!!
!
__________________________________________

Hola,

He tingut notícia de que el govern de l’Estat Espanyol ha aprovat un projecte que posa en greu perill el Temple Expiatori de la Sagrada Família (i la Pedrera), l’obra mestra de l’arquitecte Antoni Gaudí, a Barcelona. El projecte en qüestió és la construcció imminent d’un túnel per a un tren d’alta velocitat (TAV) que passarà per sota de la façana principal de l’edifici. Considero que donada:

1. La vulnerabilitat i el pes d’un edifici tan singular com aquest.
2. La naturalesa inestable del sòl sobre el que s’assenta la construcció i el corrents subterranis que l’atrevessen.
3. Tenint en compte que el monument cada dia rep una mitjana de 7.000 visites diàries.

Vull fer-te arribar la meva preocupació sobre el desastre que suposaria que hi haguessin desprendiments parcials o fins i tot un esfondrament total del temple, ja que això podria causar moltes morts i afectaria un edifici declarat Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO.

Volia demanar-te que tu també omplis el formulari del web i facis sentir la teva veu als responsables del projecte i totes les institucions que poden fer alguna cosa per aturar-ho.
www.sossagradafamilia.org


Atentament,
___________________
Dear Sir/Madam,

I have heard the news that the government of Spain has approved a project that puts in serious danger the Expiatori Temple of the Sagrada Familia (and the Milà House), the greatest work of the Catalan architect Antoni Gaudí, in Barcelona. The project in question is the imminent construction of a tunnel for a high-speed train (TGV) that will pass below the main facade of the building.

My concerns are the following:
1. The vulnerability and the weight of a building as unique as this one.
2. The unstable nature of the foundation of the construction and the underground currents that cross it.
3. The work with the tunnel will put a strain to the Sagrada Familia and its surroundings. The work will last 28 months.
4. Bearing in mind that the monument every day every day every day receives an average of 7.000 daily visits.

I would like to stress that any collapse of the building would be a danger for the construction workers and/or visitors - the outcome could be fatal. The building is declared Patrimony of the Humanity by UNESCO.

I ask you, to please fill in the form you'll find in this website:

www.sossagradafamilia.org

Attentively,
_____________________________

3 Comments:

Anonymous Anònim said...

Aixó us pot semblar interessant:

http://www.racocatala.cat/forum/llegir.php?idf=6&fil=3257

"Tierra de Fuego"es va batejar com «Illa de Xativa»


El navegant y geógraf de Xàtiva Ramírez de Arellano la va batejar i la va cartografiar en el segle XVII. Felip V va decidir que es cambiara el nom i passara a dirse «Tierra de Fuego».

Font: Levante-emv

L'historiador José María López Piñero es fa una pregunta retòrica : "Qui sap qui és Diego Ramírez de Arellano".Quants a Xàtiva saben la vida d'aquest pilot i geógraf » .I en el seu llibre La tecnologia de la navegació en l'Espanya renaixentista , que publica l'Ajuntament de València, dóna la resposta. Aquest home va publicar en 1620 el llibre El reconeixement de l'estret de Magallanes i San Vicente . I va donar nom a la Illa de Xativa -ho que en l'actualitat es coneix com Terra de Foc-, allà al sud de la Patagonia, en el límit amb el Pol Sud o Antàrtida(baix només està la Terra de Juan Fernández).



Era el resultat del seu viatge en 1618-1619 a l'hemisferi sud, recorrent des de Madeira a Rio de Janeiro, i l'Estret de Magallanes. Segons Piñero aquest gran geógraf, va ser capaç de reconèixer les illes, caps, i d'amidar latituds i longituds. «I inclou un mapa sobre l'estret de Magallanes on figura la Terra de Foc amb el nom de Ílla de Xativa» . Aquesta denominació es va mantenir fins que va acabar la Guerra de Successió i tota la terra «va cremar». Inclosa la Illa de Xativa que va veure el seu nom esborrat per una mica més calent. No així l'extrem del sud o Cap de San Vicente Màrtir, que segueix en totes les cartes i mapes. El nom de Diego Ramírez de Arellano també sembla esborrat, encara que en 1852 Fernández de Navarrete li considerava un dels cosmógrafs amb major preparació científica.

El llibre que l'Ajuntament de València ha publicat tenia un antecedent en un treball anterior de l'historiador, en 1979 una síntesi divulgativa. En aquest cas tal vegada la llacuna quedi satisfeta i la memòria de l'il·lustre valencià vegi reconeguda la seva aportació i vàlua.

L'ocasió la pinten calba en la Multaqa de les tres cultures ,que se celebra des de matí fins al diumenge 17 de juny a Simat de la Valldigna. Perquè el divendres es presentarà allí el llibre i en la primera de les sessions científiques l'acadèmic de la d'Història disertarà sobre els coneixements científics dels musulmans d'Espanya, entre uns altres la seva aportació a l'escriptura dels nombres, o als conceptes d'algorisme, o a l'astronomia i la navegació, amb l'ús del astrolabi. El llibre recén publicat parteix d'establir quins i quin tipus de coneixements tenien de l'Art de navegar en l'època del Renaixement, i en l'època dels grans descobriments. « La intolerància almoràvit va acabar amb l'elevat nivell científic i cultural de Dénia, quan era cabdal d'un regne de taifa que no només comprenia els territoris alacantins, sinó també a les illes Balears, als quals el rei Muyadid va afegir Sardenya» .

I destaca en el fullet editat per a aquestes jornades el treball de *û-l/-*Alâ/ Zurr ib *Mrwan i *û#s/-Salt Umayya, una de les obres de la qual va traduir a llatí Arnau de Vilanova.
Mitologia britànica



El catedràtic de la Facultat de Medicina de València, Piñero, també assenyala en el programa de Multaqa de les tres cultures que el llibre de Pedro Fernández de Quirós(1609) Relació sobre un memorial... sobre la població i descobriment de la quarta part del món, Austràlia incognita , havia aconseguit 44 edicions angleses des de 1617 a 1791. I això que li serveix per a desarmar la mitologia britànica chauvinista sobre els descobriments del Capità Cook, atès que « el diari de l'aristòcrata Joseph Banks sobri el seu viatge a bord de HMS Endeavour no es va publicar fins a 1826 i les figures sobre la seva col·lecció de plantes que es van editar per primera vegada en litografies de començaments del segle XX(1900-1905)»

12:41 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Sempre hem parlat de descentralitzar...
I ara per cullons ha de passar el TAV per BCN...
Sort que som independentistes...
Santi Soler.

7:50 p. m.  
Anonymous Anònim said...

ARA TOCA EL SABOTATGE POPULAR CONTRA EL TGV

Estem farts de protestes esterils, ni el tripartit, ni l´Estat espanyol, son democràtics.
El TGV és un gran projecte especulatiu, per als capitalistes i la seva globalització, que no té en compte el risc pels veíns-es de l´example i altres parts del territori. Cal aturar-lo com sigui, amb els metodes que cadascú creiem més apropiats, peró organitzant grans mobilitzacions de ressistència civil, fins aturar als governs que només defensen el projecte en benefici d´una minoria, contra els catalans-es. Tots-es som conscients que el progrés de la nostra nació, els PP.CC, no vindrà del TGV, sinó del traspàs de les rodalies de >RENFE, de l´aereoport, ports a la Generalitat, al 100 x %, invertin en la millora i finalització de les linies metropolitanes, en definitiva el progrés d´un País es mesura pel bon funcionamen de la seva xarxa pública de transport.
Ara toca lluitar, només amb un objectiu ATURAR EL TAG I DERRTAR ALS GOVERNS ESPANYOL I ELS SEUS SOCIS DEL TRIPARTIT!!...ENDAVANT!!

12:48 a. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home