3.6.07

Anàlisi de la resurrecció


Article enviat per en Miquel Manubens des del seu bloc personal. Us sona el nom del doctor Miguel Lorente del que parla l'article?

Diu així:


El doctor en Medicina i Cirurgia Miguel Lorente ha publicat un llibre en què manté la tesi que Jesús no va arribar a morir a la creu.

Lorente, metge forense i professor associat de Medicina Legal a la Universitat de Granada, afirma que Jesucrist va patir un coma superficial que el va portar a patir una mort aparent.

42 Días. Análisis forense de la crucifixión y la resurección, editat per Aguilar, assegura que l'acció de despenjar Jesús de la creu va tenir efectes rehabilitadors; al tombar el cos es va redistribuir millor la sang i es van facilitar els mecanismes respiratoris.

Resurrecció biològica

Lorente manté que, més que una resurrecció com normalment s'entén, com a retorn de la mort, va ser una resurrecció biològica, un fenomen en el fons natural, però extraordinari per les circumstàncies. "Va ser extraordinari que Jesús no morís a la creu, i més amb totes les tortures que li havien infligit anteriorment", subratlla.

El forense afirma, a més, que no hi ha contradicció entre els fets històrics, tal com ell sosté que van ser, amb la idea de la resurrecció com comunament l'entenen els cristians.

En aquest sentit, Lorente aclareix que Jesús va vèncer la mort en unes circumstàncies pràcticament miraculoses, i al retrobar-se amb els seus deixebles, aquests van interpretar com a resurrecció la resurrecció biològica. "Els fets històrics i la fe conflueixen en aquest moment meravellós", destaca.

Estudi de la Sant Sudari

El forense justifica i documenta la seva tesi que Jesús no va morir a la creu amb una anàlisi, des del punt de vista mèdic forense, del Sant Sudari de Torí, que, segons el seu parer, és autèntic i seria el que va envoltar el cos de Jesús, no en el moment del descendiment de la creu, sinó posteriorment, al ser estès al sepulcre per ser rentat.

"El que ens diu la imatge del Sant Sudari és que el cos que hi va ser embolicat no era el d'una persona morta. Hi ha dos grups de raons que avalen aquesta conclusió: no hi ha signes de mort en aquest cos, com la rigidesa cadavèrica i altres, i hi ha senyals de vida, com les característiques de les taques de sang o la posició de les mans", afirma.

FONT: El Periodico

http://xpoferens.blogspot.com/

www.HistoCat.cat

5 Comments:

Anonymous Anònim said...

Al Tercer Día Resucitó......

10:53 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Massa coincidències en la vida d'un mateix personatge. Que si va caminar per l'aigua perque just en aquell moment hi havia una placa de gel sota la superficie, que si realment no va morir sino que va quedar en coma... la meva opinio es que simplement s'ha tergiversat la història per fer-lo un heroi inventant-se el que calia. No cal buscar explicacions lògiques a cada un dels miracles que es diu que va fer, simplement pensar que ves a saber què del que ens ha arribat avui en dia realment va passar, que jo crec que és ben poc.

Marc

4:41 p. m.  
Anonymous Anònim said...

El mateix és va dir de la primera legislatura d'Aznar: què si va fer un miracle econòmic del qual encara estem vivint, que si va ser una mena de Gandhi per tots els pobles de l'estat. Jo no estic del tot convençut...

8:18 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Benvolguts companys, dos aclariments:
El Miguel Lorente no es el mateix que el Dr José Lorente de la universitat de Granada que analitzà l'ADN d'en Cristófor Colom.
El tema que Jesucrist no va morir a la creu ja el va encetar l'investigador català Andreas Faber-Kaiser en el seu llibre "jesús vivió y murió en Cachemira".
Podeu llegir un resum a :
http://personal.telefonica.terra.es/web/fir/arti/jesusarti.html





Salutacions
Miquel Manubens
www.xpoferens.cat

9:38 p. m.  
Blogger DL said...

Segons els Evangelis i la tradició cristiana, Jesús va morir veritablement i va resuscitar veritablement per després ser elevat als Cels. D'acord amb la tradició jueva, en canvi, va morir però no va resuscitar sinó que el seu cos fou robat per alguns dels seus deixebles. La tradició musulmana, en línies general, considera que Jesús no va morir veritablement, però sí accepta en canvi l'Ascensió.

A efectes pràctics tota la documentació sobre Jesús depén dels textos evangèlics. És sobre aquests textos que s'articula la represa cristiana de la segona meitat del segle II d.C. I és sobre aquests textos que polemitzaran contra el cristianisme els seguidors de les religions jueva, romana, grega, musulmana, hinduïsta, etc., així com els diferents corrents racionalistes dels darrers tres segles.

Deixant de banda les dificultats per establir la historicitat de Jesús, queda la qüestió de les bases biològiques d'una resurrecció. Històricament la mort s'ha definit com l'aturada respiratòria i, de vegades, com l'aturada cardíaca. D'això darrer se'n diu "mort clínica", i no necessàriament implica la "mort cerebral".

No oblidem, però, que d'acord amb la mitologia cristiana (i també d'acord amb la musulmana), Jesús és viu com a veritable home viu. Amb 2008/2014 anys d'edat sobre l'esquena, això sí que és difícil d'explicar mèdicament.

11:07 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home